Typisch Canada - Reisverslag uit Pincher Creek, Canada van Claar Hoeve - WaarBenJij.nu Typisch Canada - Reisverslag uit Pincher Creek, Canada van Claar Hoeve - WaarBenJij.nu

Typisch Canada

Door: Claar

Blijf op de hoogte en volg Claar

09 December 2014 | Canada, Pincher Creek

Ik ben nu 6 dagen in Canada en ik vind het heerlijk. Mijn lieve tante (ze is eigenlijk mijn second cousin, maar ik zie haar als een tante) Debbie heeft me de afgelopen dagen enorm geholpen met mijn kennismaking met het Canadese leven.

Op mijn tweede dag, zou Debs me afzetten bij Castle Mountain zodat ik de hele dag kon snowboarden terwijl zij met Cade de dag doorbracht. Cade is haar soort van kleinzoon van 11 jaar oud. Nadat we ons 's ochtends helemaal hadden klaargemaakt, zijn we in de auto gestapt en naar Castle Mountain gereden in de Honda Fit. Toen we daar aankwamen, was de parkeerplaats verbazend leeg en we zagen dat de liften niet werkten. Toen we aan een medewerker in de Day Lodge vroegen of de piste überhaupt geopend was, zei hij dat we een dag te vroeg waren! Deksels, drie kwartier gereden voor niets. Dan maar weer naar huis en wachten tot Cade kwam. We hadden het plan om dan maar te gaan langlaufen in Beauvais Park. Langlaufen noemen ze hier Cross Country Skiing. Toen Cade er was, zijn we met de honden in de truck gestapt en zijn we naar het park gereden, gewapend met smokies (een soort gulden middenweg tussen een hotdog en een worstje met kaas erin), broodjes en hout. Op een campingplaats zijn we gestopt en hebben vuur gemaakt in een vuurkorf, wat moeilijker was dan we dachten door de kou en de sneeuw. Om de beurt gingen Cade en ik een stuk skiën door de poedersneew. Ik heb een eekhoorn gezien! We roosterden de worstjes toen het vuur eindelijk degelijk brandde, en aten ze op een broodje met ketchup, mosterd and 'relish' (augurkenprut). Na een paar potjes Hide and Seek, waar ik overigens heel slecht ik ben (misschien kwam het door mijn felblauwe outfit), en gespeeld te hebben met de honden, zijn we weer terug gereden naar Pincher. Cade bleef ook slapen en we hadden afgesproken morgen samen te gaan snowboarden. Oh het was trouwens 5 december en toen ik wilde gaan slapen, vond ik een snowboardmagazine en een ander kleinigheidje met een post-itm et 'Happy Sinterklaas ♥' onder mijn kussen. Debbie had herinnerd dat het sinterklaas was, zo lief!

De derde dag was het dan toch écht zo ver... TIME TO SHRED SOME POWDER! We stonden om 08:15 op en reden om 09:15 weg. Cade had er gelukkig ook veel zin in. Toen we daar aankwamen, kleedde ik me om bij de auto en gingen we een board en schoenen huren voor mijn 11-jarige vriend. Na wat chitchat met de jongens bij de rental service (een paar kwamen uit Australië om daar te werken, ik ben zeer jaloers) gingen we samen de bunnyhill op om te oefenen. Cade was een natuurtalent! Hij bleef zelf lekker oefenen en ik ging er zelf op uit. Helaas was alleen de linkerkant van de berg open, maar het was tof! Castle Mountain heeft hele steile pistes en hele makkelijke, maar niet echt iets daar tussen in. Vergezeld door de Arctic Monkeys, heb ik een paar mooie afdalingen gedaan. Tegen het einde van de middag begon het zelfs te sneeuwen! Cade was klaar om de grote piste op te gaan en we zijn samen een paar keer naar beneden gegaan. I had so much fun with him. Hele aardige liftees trouwens bij Castle! Om 16.00 zijn we weer naar huis gegaan.

's Ochtends moest Cade alweer vroeg weg voor zijn hockey game. Het is echt onvoorstelbaar hoe groot ijshockey is in Canada. Vergelijkbaar met voetbal voor Nederlanders, bijna iedereen doet het. We hadden niet echt een plan voor de dag, dus zijn we naar Kainai gereden om naar Cades hockeywedstrijd te kijken. Kainai is een reservaat van First Nations. Het was heel raar, want aan de ene kant van de tribunes zaten de cowboys uit Pincher Creek en aan de andere kant allemaal indianen. Voor lunch hadden we fries with gravy. Canadezen doen dus vaak gravy en een soort kaas op hun patat en noemen het 'poutine' en het is best lekker! Toen we weer terug waren in Pincher, hebben we boodschappen gedaan bij Wal-Mart en de ingredienten voor Pilav gekocht, waarna we dat hebben gekookt onder het genot van een biertje.

Vandaag heb ik de was gedaan, zodat ik genoeg schone kleren heb voor als ik weg ga woensdag. Om 11 uur zijn we naar Fernie gereden, zodat ik alvast de piste kon verkennen. Ik heb een halve dag gesnowboard in Fernie en het gebied is echt geweldig. Enorm veel verse poedersneeuw en de pistes waren echt awesome. Het was super rustig op de pistes en vaak had ik de hele piste voor mezelf. Later werd de mist erger bovenop de berg en toen ik in de lift zat, kon ik het stoeltje voor me niet meer zien. Dat was mijn momentje waarop ik me besefte dat ik zo'n 5000m hoog op een berg in Canada zat, ver weg van huis, met een hoop mooie momenten in het verschiet. Een uurtje later heb ik een aardige jongen uit Fernie gesproken in de lift en we hebben afgesproken samen een biertje te drinken als ik weer in Fernie beland, chill! Tegen 4en begon mijn rechterbeen een beetje pijn te doen, dus ben ik nog een laatse keer omhoog gegaan. Daarna nog een Kootenay gedronken in de Griz Bar. Weer naar huis gereden en blueberry pancakes met maple syrup en bacon gegeten voor supper, yummmm! Morgen gaan we Bruce ophalen van het vliegveld en daarna misschien naar Lethbridge.

Okay dat was het. Hoop dat jullie me een beetje missen. Joe! :)

  • 09 December 2014 - 17:57

    Olga Ophof:

    tjonge, dat klinkt helemaal geweldig! Volgens mij heb jij het wel naar je zin!
    Big hug.
Claar

Hey, leuk dat je op mijn reisblog bent! Ik ben Claar, een 19 jarig meisje dat niet kan wachten om meer van de wereld te zien. Hier zal ik schrijven over de reizen, klein en groot, die ik zal maken. Veel leesplezier! :)

Actief sinds 02 Dec. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 3562

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 13 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: