Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Claar Hoeve - WaarBenJij.nu Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Claar Hoeve - WaarBenJij.nu

Banff

Door: Claar

Blijf op de hoogte en volg Claar

23 December 2014 | Canada, Banff

Een goede middag allemaal!

Ik schrijf vanuit het Samesun hostel, waar ik over enkele ogenblikken zal vertrekken.

Bruce bracht me naar Banff op woensdag. Na een lange trip door het prachtige Canaga reden we Banff binnen. Bruce zette me af bij het Samesun Hostel rond 1 uur. Ik moest wachten tot 15:30 tot de housekeeping klaar was met de kamer en ik naar binnen kon. Na 2 uur wachten in de common room, zette ik mijn spullen in mijn kamer en ging ik boodschappen doen. In de keuken ontmoette ik Ben, een Duitser die ging werken in Kimberley als instructeur maar nu nog even hier aan het boarden was. Hij legde me uit hoe de keuken werkte en nodigde me uit om 's avonds met hem mee te gaan naar Boston Pizza met hem en wat vrienden. Klonk goed. Toen ik terug kwam, ontmoette ik een van mijn roomies, Becs. Ze kwam uit Australië en was heel aardig. We chillden even met Tyson, een vriend van Becs in het stadje en later ontmoette ik onze andere roomie Keta, die haar stem kwijt was. Ben klopte op de deur en ik vroeg Becs met ons mee naar Boston Pizza. Toen we daar aankwamen, was het helemaal vol, dus gingen we met z'n drieën naar de Rosecrown voor bier en nacho's. Vervolgens gingen we terug naar het hostel, want in de Beaver Bar was het trivia-avond! Bec en ik waren een team met Tyson en nog twee anderen. Onze teamnaam was 'Santaiscuming!' en we waren echt om te huilen. Gelukkig was het gezellig tot laat en we hebben heel veel lol gehad.

De volgende ochtend was het tijd om te snowboarden! Na een lange douche ben ik met Keta met de bus naar Lake Louise gegaan. Zij was een beginner, dus konden we niet samen boarden helaas. Lake Louise was prachtig. Een groot dal met veel off-piste routes en kleine jumps tussen de bomen. Helaas was het op veel stukken erg ijzig en maakte dat het was lastiger om echt chill te boarden. De zwarte pistes waren vol moguls en waren heel uitdagend voor techniek. Het sneeuwde hard en dat maakte de pistes wat aangenamer. Om 15:45 pakten Keta en ik de bus weer terug naar het hostel. Ik had steen papier schaar gewonnen, dus mocht als eerste douchen. Keta, Becs en ik besloten om in de Beaver Bar voor 6,50$ een Pulled Pork Sandwich te halen en het waar VERRUKKELIJK. Na een aantal biertjes, besloot ik aan de open mic mee te doen en ik heb The Middle van Jimmy Eat World gezongen. Ik ben gaan stappen met een paar aardige jongens uit Canada en het was heel gezellig en laat.

's Ochtends kwam ik met moeite mijn bed uit. Heel grappig: Keta vroeg me of ik wist dat ik praat in mijn slaap. Dat doe ik inderdaad vaker, en ik schijn dus in het Engels gepraat te hebben! Hoe cool is dat! Na een paar lekkere pancakes ben ik naar Sunshine gegaan om te snowboarden. De sneeuw was heeel veel beter dan in Lake Louise en de poeder was werkelijk heerlijk. Om 17.00 ging ik weer naar het hostel terug. Buiten ontmoette ik twee hele aardige meiden uit Nieuw Zeeland en ik ging met ze chillen in de common room. Daar ontmoette ik tot mijn grote verbazing een mede-Nederlander! Uit Amsterdam en een snowboarder, supernice! Met de hele groep gingen we naar een poolbar. Daniel en ik haddne afgesproken om eerder terug te gaan omdat we samen gingen boarden de volgende dag. Achteraf gezien was dat een heel strak plan.

Zaterdagochtend gingen Daniel en ik naar Sunshine om een keer samen te boarden, fun! De sneeuw was weer lekker en persoonlijk vind ik het leuker om met iemand samen te snowboarden, omdat je dan meer doet. Op een gegeven moment besloten we een zwarte piste af te gaan, maar toen we op de rand stonden, konden we niet over de rand kijken. Zo steil was het. We zijn heelhuids beneden gekomen en het was toch wel heel vet. Ook zijn we even een klein funparkje in geweest en hebben een paar boxjes gepakt. Even inkomen hoor! Bus gepakt van 17.00 en op de weg terug besloten we naar The Hobbit te gaan. Snel douchen en naar de bioscoop. En hij was weer geweldig! Daarna heb ik een drankspelletje gedaan in de common room met een paar gasten uit Perth. Daar ben ik later ook mee uit geweest. We hebben een beetje pool gespeeld. En om eerlijk te zijn kan ik me niet alles meer herinneren van die avond. Wat ik nog wel weet, is dat die jongens uit Perth een huisje hebben in Revelstoke hebben, dus mocht ik daar nog heen gaan heb ik een slaapplek op de logeerkamer. Chill!

Zondagochtend moest ik om 11 uur uitchecken en heb ik me tot 2 uur vermaakt in de winkels van Banff. Debs en Bruce kwamen me halen en we hebben nog geluncht bij Earl's met super lekkere pizza's. Ik heb op de terugweg geslapen in de auto. Was fijn om weer terug te zijn.

Het hostel was geweldig en ik heb de tijd van mijn leven gehad en leuke mensen leren kennen! Nu Kerst, Fernie en Castle, daarna naar Calgary voor serieuze dingen. See yaaaa!

(de helft van dit bericht is geschreven in Pincher Creek)
Claar

Hey, leuk dat je op mijn reisblog bent! Ik ben Claar, een 19 jarig meisje dat niet kan wachten om meer van de wereld te zien. Hier zal ik schrijven over de reizen, klein en groot, die ik zal maken. Veel leesplezier! :)

Actief sinds 02 Dec. 2014
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 3557

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 13 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: